نرم افزار محاسبه رادیاتور پره ای


محاسبه رادیاتور پره ای
چکیده :

یکی از اصلی ترین و ضروری ترین تجهیزات گرمایشی ساختمان که برای رفاه حال ساکنین آن بسیار اهمیت دارد رادیاتور می باشد. ما در این مقاله به تعریف رادیاتور،انواع رادیاتور و طریقه محاسبه رادیاتور می پردازیم . در نهایت برای سهولت در محاسبه ، نرم افزار محاسبه رادیاتور در سایت ترموسافت را به شما معرفی می کنیم. (توسط لینک زیر وارد شوید)

رادیاتور:

رادیاتور وسیله ایست فلزی که برای گرمایش هوای یک ساختمان استفاده می شود. در حقیقت رادیاتور نوعی مبدل حرارتی است که آب داغ دیگ داخل آن گردش نموده و باعث کرم شدن سطوح فلزی رادیاتور شده و این سطوح بصورت طبیعی هوای اطراف خود را گرم می کنند.

انواع رادیاتور :

رادیاتورهایی که برای گرمایش هوا استفاده می شوند معمولا بصورتهای زیر ساخته می شوند:

1- رادیاتور پره ای

این نوع رادیاتور بصورت چند تکه جدا از هم که هر کدام یک پره نامیده می شوند ساخته می شوند. پره ها توسط یک کلکتور بالایی و کلکتور پایینی به هم متصل می شوند. کلکتور بالایی برای ورودی آب داغ به رادیاتور و کلکتور پایینی برای خروج آب خنک شده از رادیاتور بکار می رود.

رادیاتور پره ای رادیاتور پره ای

2- رادیاتور پنلی

رادیاتور پنلی نوعی رادیاتور یکپارچه است که از دو صفحه فلزی تخت ،موازی و نزدیک بهم ساخته شده است و انتقال حرارت از آب دیگ به هوا توسط این دو صفحه تخت انجام می شود. شرکتهای سازنده رادیاتور پنلی ، این رادیاتورها را در اندازه و ظرفیت های مختلف تولید می کنند .

رادیاتورپنلی رادیاتور پنلی

محاسبه تعداد پره رادیاتور :

در شرکتهای تولید کننده رادیاتور ، پره ها با ظرفیت حرارتی مشخصی ساخته می شوند. برای محاسبه تعداد رادیاتور مورد نیاز ساختمان ، ابتدا باید بار حرارتی هر قسمت از آنرا محاسبه نمود و سپس این اعداد را بر ظرفیت حرارتی هر پره تقسیم نمود تا تعداد پره مورد نیاز آن فضا محاسبه گردد.

n =Q / q

n : تعداد پره مورد نیاز
Q : بار حرارتی فضای گرم شونده
q : ظرفیت حرارتی هر پره رادیاتور که توسط کاتالوگ سازنده مشخص می شود.

نرم افزار محاسبه رادیاتور :

در بخش محاسبه رادیاتور پره ای نرم افزار ترموسافت (لینک زیر) می توانید با وارد کردن بار حرارتی فضای مورد نظر و انتخاب ظرفیت هر پره مطابق کاتالوگ سازندگان آن، تعداد پره مورد نیاز را محاسبه نمایید. در این نرم افزار می توانید دبی آب داغ مورد نیاز پره های رادیاتور را نیز محاسبه نمایید.

اگر بار حرارتی فضای مورد نظر را نمی دانید ، می توانید با وارد شدن به برنامه مربوط به آن توسط دکمه محاسبه، اول بار گرمایشی فضا را محاسبه و سپس با فشردن دکمه برگشت، عدد بار حرارتی فضا را به برنامه اول منتقل کنید و به راحتی تعداد پره رادیاتور مورد نیاز را محاسبه نمایید.

کلمات کلیدی:
رادیاتور,رادیاتور پره ای,رادیاتور پنلی,رادیاتور شوفاژ,پره شوفاژ,محاسبه پره رادیاتور,محاسبه تعداد رادیاتور,محاسبه پره رادیاتور,محاسبه دبی رادیاتور,فرمول محاسبه تعداد پره رادیاتور,فرمول رادیاتور,محاسبه تعداد پره رادیاتور,رادیاتور آلومینیومی,ایران رادیاتور,نحوه چیدمان رادیاتور,محل نصب رادیاتور,استاندارد نصب رادیاتور,ترموستات اتاقی,خرید رادیاتور,فروش رادیاتور,سازنده رادیاتور,تولید کننده رادیاتور,قیمت رادیاتور,لیست قیمت رادیاتور,انتخاب رادیاتور,مشخصات رادیاتور,انواع رادیاتور,بهترین رادیاتور,رادیاتور قرنیزی,حوله خشک کن,رادیاتور دکوراتیو,شوفاژ رادیاتور,طرز کار رادیاتور,نحوه عملکرد رادیاتور,رادیاتور چگونه کار می کند,نحوه کار رادیاتور,نرم افزار رادیاتور,نرم افزار محاسبه رادیاتور,نرم افزار محاسبه پره رادیاتور,نرم افزار محاسبه تعداد پره رادیاتور ,محاسبه ظرفیت رادیاتور,رادیاتور فولادی,رادیاتور چدنی,ارتفاع رادیاتور,ابعاد رادیاتور,مشخصات رادیاتور,انتخاب رادیاتور

کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه فنی مهندسی ترموسافت می باشد.