نرم افزار محاسبه ظرفیت مشعل


محاسبه ظرفیت مشعل
چکیده :

تقریبا تمامی صنایع از انواع بويلر برای تامین حرارت سیستم گرمایشی خود استفاده می کنند. با توجه به هزینه بالای سوخت ، انتخاب مشعل مناسب برای دیگ بسیار ضروری است. لذا در این مقاله به توصیف مشعل ، کاربرد مشعل،سوخت مشعل و انواع مشعل می پردازیم. در نهایت برای سهولت در محاسبه ، به معرفی نرم افزار محاسبه مشعل در سایت ترموسافت به آدرس زیر می پردازیم.

مشعل چیست؟

مشعل یا برنر (BURNER) دستگاهی است که سوخت را با هوا ترکیب نموده و آنرا با ایجاد جرقه در یک کوره می سوزاند . این عمل باعث تولید انرژی تابشی و حرارتی برای مصرف انواع تجهیزات گرمایشی از جمله دیگ می شود. هدف استفاده از مشعل ، بالا بردن راندمان حرارتی سوخت و ایجاد یک شعله ایمن می باشد.

شعله آبی

کاربرد مشعل :

مشعل ها در صنایع تاسیساتی کاربرد ویژه ای دارند. از آنها برای استفاده در دیگ ها و چیلر جذبی شعله مستقیم استفاده می شود. یعنی علاوه بر گرمایش ، برای سرمایش نیز بکار می روند. از دیگر کاربردهای مشعل می توان به استفاده در کوره های ذوب فلز،ژنراتور هوای گرم،تنورهای نانوایی ، خشک کن ها و کوره های رنگ اشاره کرد.

سوخت مشعل :

سوخت مشعل ها از نوع فسیلی و عمدتا گاز و گازوئیل می باشد. برای فن آن نیز از جریان الکتریسیته استفاده می شود.

انواع مشعل :

مشعل بر حسب سوختی که مصرف می کند به چند نوع تقسیم بندی می شود. مشعل گاز سوز,مشعل گاز سوز اتمسفریک,مشعل گازوئیل سوز,مشعل مازوت سوز,مشعل دوگانه سوز,مشعل سه گانه سوز و مشعل جت فشاری از انواع مشعل می باشند.

مشعل دیگ شوفاژ

محاسبه ظرفیت مشعل :

برای محاسبه و انتخاب مشعل ابتدا باید ظرفیت دیگ را مشخص کنیم. سپس با تقسیم کردن آن بر راندمان مشعل که توسط سازنده آن مشخص می شود، ظرفیت محاسبه می شود.

فرمول محاسبه مصرف سوخت مشعل:

Q(Burner) =Q(Boiler) / R

محاسبه مصرف سوخت مشعل :

برای محاسبه مصرف سوخت مشعل باید ظرفیت حرارتی مشعل را بر ظرفیت حرارتی سوخت تقسیم نماییم.

m =Q(Burner) / Q(Fuel)

m: دبی مصرف سوخت بر حسب (Lit/hr) است
Q(Burner): ظرفیت حرارتی مشعل بر حسب (Kcal/hr) می باشد.
Q(Fuel)ظرفیت حرارتی گازوئیل 9200-9700 Kcal/Lit و ظرفیت حرارتی گاز طبیعی 8600 Kcal/m3 می باشد.

نرم افزار محاسبه مشعل:

در نرم افزار محاسبه مشعل در سایت ترموسافت ،می توان ظرفیت مشعل و میزان مصرف سوخت آنرا حساب کرد. با وارد کردن ظرفیت دیگ و راندمان مشعل اعلامی از طرف تولید کنندگان مشعل که معمولا حدود 80 درصد است، نرم افزار ظرفیت مشعل را محاسبه کرده و بر حسب نوع سوخت مشعل ، میزان مصرف گاز یا گازوئیل مشعل را محاسبه می کند.

اگر ظرفیت دیگ را نمی دانید می توانید با استفاده از لینک زیر آنرا محاسبه نمایید.

کلمات کلیدی:
مشعل,برنر, مشعل گاز سوز,مشعل گاز سوز اتمسفریک,مشعل گازی,مشعل گاز سوز اتمسفر,مشعل گازی اتمسفر,مشعل گازوئیل سوز,مشعل گازوییل سوز,مشعل گازوئیلی,مشعل گازوییلی,مشعل مازوت سوز,مشعل دوگانه سوز,مشعل سه گانه سوز,مشعل جت فشاری,مشعل دیگ,مشعل شوفاژ,مشعل موتورخانه,مشعل کوره,کوره دیگ,مشعل شوفاژخانه,مشعل بویلر,قیمت مشعل بویلر,مشعل دو سوخته,مشعل کاوه,مشعل صنعتی,مشعل گازی و گازوئیلی,پارس مشعل,مشعل حرارتی,مشعل چیلر جذبی,بهترین قیمت مشعل,قیمت بهترین مشعل,تولید مشعل,ساخت مشعل,سازنده مشعل,بهترین برند مشعل,محاسبه مشعل,محاسبه ظرفیت مشعل,سوخت مشعل,محاسبه میزان سوخت مشعل,محاسبه مصرف سوخت مشعل,محاسبه مصرف گازوئیل برای مشعل,محاسبه مصرف گازوییل برای مشعل,گازوئیل مورد نیاز مشعل,مصرف مشعل,محاسبه مصرف مشعل,هوای مورد نیاز مشعل,رله مشعل,فن مشعل,مشعل ایران رادیاتور,انواع مشعل,نرم افزار محاسبه مشعل,تعین میزان سوخت مشعل,فرمول مشعل,فرمول میزان مصرف مشعل,فرمول محاسبه گازوئیل برای مشعل,راندمان مشعل,ظرفیت حرارتی مشعل,دمای مشعل,تولید کننده مشعل,بهترین مشعل,قیمت مشعل,لیست قیمت مشعل,مشخصات مشعل,قیمت مشعل گازی,قیمت مشعل گازوییل سوز,مشعل چیست,تولید انرژی گرمایی,تولید انرژی تابشی

کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه فنی مهندسی ترموسافت می باشد.